Wzór Wykazu inwentarza
Jak wygląda wykaz inwentarza?
Wykaz inwentarza składany w sądzie sporządza się według ustalonego wzoru.
Wzór ten opublikowany został Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości i wygląda w następujący sposób:
Załącznik do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości
z dnia 22 września 2015 r. (poz. 1537)
WZÓR
WYKAZ INWENTARZA
|
POUCZENIE
1. Druk należy wypełnić czytelnie uzupełniając wszystkie możliwe rubryki zgodnie
2. W wypadku, gdy nie jest możliwe wpisanie wszystkich danych w rubrykach wykazu inwentarza, należy je umieścić na kolejnych ponumerowanych kartach formatu A4, ze wskazaniem uzupełnionej rubryki. Pod podaną do formularza treścią należy złożyć podpis.
3. W razie ujawnienia po złożeniu wykazu inwentarza przedmiotów należących do spadku, przedmiotów zapisów windykacyjnych lub długów spadkowych pominiętych w wykazie inwentarza składający wykaz uzupełnia go. Do uzupełnienia wykazu stosuje się przepisy dotyczące składania wykazu inwentarza.
|
1. Sąd, do którego składany jest wykaz inwentarza (nazwa i siedziba sądu, ewentualnie również właściwy wydział) |
|
2. Dane składającego/składających wykaz inwentarza |
2.1. Imię i nazwisko/nazwa podmiotu |
|
|
2.2. Numer Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL) albo numer w Krajowym Rejestrze Sądowym, a w przypadku jego braku |
|
2.3. Adres składającego/składających wykaz inwentarza |
|
3. Dane spadkodawcy |
3.1. Imię i nazwisko oraz chwila otwarcia spadku – data śmierci spadkodawcy |
|
3.2. Numer Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL) |
|
3.3. Ostatni adres spadkodawcy |
|
4. Dane dotyczące przedmiotów należących do spadku oraz przedmiotów zapisów windykacyjnych (zwięzły opis przedmiotów należących do spadku oraz przedmiotów zapisów windykacyjnych), z podaniem ich wartości według stanu i cen z chwili otwarcia spadku |
|
5. Dane dotyczące długów spadkowych oraz ich wysokości według stanu z chwili otwarcia spadku |
|
6. Miejscowość i data |
|
7. Podpis składającego wykaz inwentarza |
|